Tegnap újabb fordulat következett be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által évek óta bevezetni kívánt fejvédő eszköz ügyében: bár a csapatok többsége (10-ből 9) ellene szavazott, a szövetség biztonsági okokból kötelezővé tette használatát a 2018-as szezontól kezdődően. Ahogyan az várható volt, a döntés alaposan megosztotta a Forma-1-es közösséget. A szurkolók továbbra sem szimpatizálnak a "csúnya" eszközzel, miközben a csapatvezetőknek és a szakértőknek is vannak aggályaik, hiszen a glória meglehetősen kevés pályatesztet teljesített, és azok után is voltak kérdések a hasznosságával kapcsolatban. A FIA azonban továbbra is ezt a megoldást tartja a legbiztonságosabbnak (főleg azt követően, hogy a pajzs első tesztje meglehetősen rosszul sikerült a múlt hétvégi Brit Nagydíjon), 2018-ban mindenképpen be akar vezetni valamilyen fejvédőt. Bár a kérdés a versenyzőket is megosztotta, a GPDA elnöke nemrég egyértelművé tette, a szervezet támogatja a glória bevezetését. Hogy minden kolléga osztja-e a véleményét az továbbra is kérdéses, az egyik igazgató, Romain Grosjean ugyanis pont a hétvégén jelentette ki, ő hallani sem akar a fejvédő debütálásáról. Wurz mindenesetre meglehetősen elkötelezettnek tűnik. "Ami a fejvédő bevezetését illeti, mi már többször elmondtuk, tiszteletben tartjuk és támogatjuk az FIA-t a versenyzés biztonságosabbá tételében" - mondta a korábbi F1-es az Autosportnak. "Az elmúlt évtizedekben nőtt a sebesség és javultak a köridők, ezt pedig csak és kizárólag a biztonság javítása tette lehetővé. Ugyanebben az időszakban, a sportágunk népszerűsége is növekedésnek indult." "A Forma-1 kiváló példája annak, hogyan kell javítani a biztonságot, anélkül, hogy mindez a teljesítmény rovására menne. A glória talán nem a legesztétikusabb megoldás, a versenyzők azonban olyan keményen fogják nyomi a gázt a versenypályán, amilyen keményen csak tudják, hogy továbbnöveljék a sportág népszerűségét" - zárta gondolatát. Az FIA számára állítólag részben azért volt különösen fontos a glória (vagy bármilyen fejvédő) bevezetése, mert abban az esetben, ha egy versenyző súlyos, vagy végzetes balesetet szenved, amit az eszköz használatával meg lehetett volna előzni, adott esetben jogi következményekkel is szembesülhetett volna. A glória bevezetésének egyik következménye az autók tömegének újbóli növekedése lesz. Ezzel kapcsolatban a GPDA már megkérte a szövetséget, ne büntessék "igazságtalanul" a nehezebb, vagy magasabb versenyzőket, akik ilyenkor hátrányba kerülhetnek társaikkal szemben. A pilóták szervezete egyébként nemrég visszalépett a fejvédővel kapcsolatos vitáktól (egyesek szerint azért, mert nem voltak egységesek), az FIA kezében hagyva a döntés jogát. EGY HOSSZAL MINDENKI ELŐTT: EXTRA TARTALMAK A VIZES VB ALATT AZ M4 SPORT MOBILALKALMAZÁSBAN. TÖLTSE LE VAGY FRISSÍTSEN!