Ez pedig nem volt más, mint hogy az új autók a 2015-ösökhöz képest 5 másodpercet gyorsuljanak egy körön Barcelonában. A katalán pálya mindig is ideális teszthelyszín volt az autók aerodinamikájának felmérésére, ezúttal viszont az új szabályok vizsgáztatására is. A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon Lewis Hamilton 1:19,149 másodperces körrel szerezte meg a pole pozíciót, azaz 5,532 másodperccel túlszárnyalta a 2015-ös pole-időt, s ezzel 0,532 másodperccel az előzetes célkitűzést is túlteljesítette. Ekkora differencia a 2015-ös autókhoz képest idén eddig még egyetlen helyszínen sem volt - a csúcsot szombatig az ausztráliai 4,139 másodperces gyorsulás jelentette. Mindez azt is igazolja, hogy az új versenyautók folyamatosan fejlődnek, Barcelona például a legtöbb csapat számára az első igazán nagy fejlesztési lépcsőfokot jelentette. A pole-idők gyorsulása 2017-ben: 2015 2016 Különbség Ausztrália 1:26,327 1:22,188 4,139 Kína 1:35,782 1:31,678 4,104 Bahrein 1:32,571 1:28,769 3,802 Oroszország 1:37,113 1:33,194 3,919 Spanyolország 1:24,681 1:19,149 5,532 Hamilton pole-ideje a 2016-os eredménynél 2,851 másodperccel jobb, és egyben új pályacsúcsot is jelent, hiszen 0,806-del gyorsabb Mark Webber 2010-ben futott legjobb eredményénél is. Az persze már más kérdés, hogy Kimi Räikkönen a téli teszteken 1:18,634-es abszolút legjobb kört ért el, miközben a Pirelli mérnökei akkor még az 1:17-es időt sem tartották elérhetetlennek. 2016-ban ugyanakkor megfigyelhető volt már, hogy a megváltozott körülmények, a nagydíjhétvégére jellemző nagyobb meleg, valamint a keményebb gumik 2 másodperces visszaesést is hozhatnak a téli tesztekhez képest. Ilyen tekintetben kimondottan erős eredmény, hogy Hamilton mindössze 0,515-del maradt el a Räikkönen márciusi legjobbjától. Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója elmondta: "Úgy tippeljük, az autók a tesztek óta úgy öt-hét tizedet gyorsultak." Vasárnap Lewis Hamiltoné lett a versenyen futott leggyorsabb kör is. 1:23,593 másodperces ideje 4,677-del volt gyorsabb a 2015-ös eredménynél, vagyis az 5 másodperces gyorsulás ezen a téren sem volt messze. A versenytempó terén ugyanakkor Kínában és Ausztráliában is nagyobb volt az eltérés ennél a két évvel ezelőttihez képest, Sanghajban például 6,830 másodperccel értek el jobb időt idén. A leggyorsabb köridők gyorsulása 2017-ben: 2015 2017 Különbség Ausztrália 1:30,945 1:25,538 5,407 Kína 1:42,208 1:35,378 6,83 Bahrein 1:36,311 1:32,798 3,513 Oroszország 1:40,071 1:36,844 3,227 Spanyolország 1:28,270 1:23,593 4,677 További érdekesség, hogy a végsebességek tekintetében eközben jelentős esés figyelhető meg. Az FIA ugyan 2016-hoz képest 100 méterrel meghosszabbította a DRS-zónát, a kvalifikáción Sebastian Vettel ennek ellenére "csak" 326,6 km/óráig gyorsult Ferrarijával, s ezzel jelentősen elmaradt az egy évvel ezelőtti 341,5 km/órás csúcssebességtől. Persze az autók nagyobb légellenállása és tömege miatt ez aligha meglepő.