Mi másról is lehetne szó, mint az egész szezont végigkísérő olajégetős problémáról? Bár az FIA már többször korrigálta az olajhasználat szabályait, és a gyanúba keveredett résztvevőket is figyelmeztette, a trükközés és az általa maga után vont vita továbbra is jelen van a paddockban. A hírek szerint ezen a téren a Mercedes és a Ferrari alaposan elhúzott az olajégetés lehetőségeit nem igazán feltérképező Hondától és Renault-tól, és nem véletlen, hogy a franciák jövő évi két csapata, a Red Bull és a McLaren Szuzukában ismét arra ösztökélte az FIA-t, oldja meg végre az őket zavaró helyzetet. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint az ügy a Ferrari révén kapott újabb lökést a közelmúltban. A vörösöknek Malajziában Kimi Räikkönen, Japánban Sebastian Vettel autójáról kellett sürgősen lekapniuk a motorborítást a már a rajtrácson álló autójukról, és bár mindent megtettek az "intim területek" eltakarására, a nagy kapkodás közepette kevés sikerrel jártak. Az ellenfelek alaposan feltérképezték a versenygép erőforrását, és gyanús részeket is fölfedeztek: például egy hosszúkás tartályt a motor mellett elhelyezve, melynek funkciójáról egyelőre csak találgatnak. A német szaklap szerint azt gyanítják, hogy a Ferrari három különböző olajtartályt használ, melyekben eltérő összetételű olajat tárolnak. Ezeket igény szerint vegyíthetik: az időmérőn cseppfolyósabb elegyet juttathatnak az égéstérbe, hogy ezzel tegyenek szerint pluszteljesítményre, míg a versenyen a motor óvása érdekében változtatnak. A szabályok az eltérő olaj használatát nem tiltják, az FIA azt ugyanakkor a verseny után vizsgálja, hogy az olaj összetételében megegyezik-e a verseny előtt vett mintával. Amennyiben a Ferrari menet közben változtatja a keveréket, a leintés után azt le kell eresztenie az ellenőrzés miatt. És itt jön egy, az ellenfelek számára gyanús másik dolog: feltűnt nekik, hogy Sebastian Vettel Monzában a versenyen három alkalommal is rákérdezett, használhatja-e az "OVR-gombot" (előzés), amikor pozícióját már nem veszélyeztették, azaz nem volt szüksége extra teljesítményre. Nem világos számukra, mi célt szolgálhat ez a gomb. "Belső körökből azt hallottuk, hogy Monza után jött egy utolsó figyelmeztetés. És azt is, hogy a Mercedesnél sem angyalok dolgoznak" - írta a német lap, amely szerint a bajnoki rivális is bőszen trükközik az olajégetéssel, csak vélhetően más módszerrel. Mindezek alapján aligha véletlen, hogy a McLaren és a Red Bull éppen Szuzukában érezte szükségét újra felszólalni a probléma kapcsán. Jövőre mindketten a Renault erőforrásait fogják használni, és a franciák akkor sem tervezik kihasználni az olajégetésben rejlő lehetőségeket, ráadásul eleve lépéshátrányban vannak ezen a téren. Éric Boullier mielőbbi végleges megoldást vár az FIA-tól, Christian Horner pedig az érzékeny pontjára tapintva próbál hatni a szövetségre. "Egy verseny alatt négy kilogramm olajat égetnek el. Ez már szinte dízelmotor! És szembemegy a hibrid motorformula környezetbarát koncepciójával. Jó lenne, ha normálisan megoldanák ezt a problémát, és megszüntetnék ezt a bizonytalanságot" - állapította meg, hangsúlyozva, hogy több istállót is zavarja a trükközés, melynek főként az időmérőn érezni a rájuk nézve negatív hatását. A gyanúsítgatásoknak persze a paranoiás F1-ben sosem lehet gátat szabni. Ezt bizonyítja, hogy a Ferrari mostanság más esetek miatt is célkeresztbe került. Voltak, akik a fejüket vakarták például annak kapcsán, hogy Sebastian Vettel Malajziában használt váltóját Maranellóba szállították, miközben megvizsgálni a helyszínen is módjuk lett volna azt. Az FIA határozottan kizárta annak lehetőségét, hogy az olaszok odahaza tiltott alkatrészcseréket hajtottak volna végre, erre csakis a plombájuk megsértésével lett volna módjuk. Emellett hangsúlyozták, a nagyobb gárdák a modern gyári eszközeik miatt rendszerint bázisukon ellenőrzik a váltóik állapotát. De Vettelék rádiózása kapcsán is voltak egyesek számára furcsa momentumok. Az ellenfelek párbeszédjét folyamatosan figyelőknek például feltűnt, hogy a Scuderia minden futam után arra figyelmezteti versenyzőit, hogy "biztosítsák a pilótafülkét". Nem tudni, ez mit jelent pontosan, ám az egyik összeesküvés-elmélet szerint talán a kuplung ideális fogáspontjának bejelölését kell eltüntetniük. Ilyen segítség használatát idén már tiltja a szabályzat.