A kategória sportkérdésekkel foglalkozó igazgatója kinevezését követően előrebocsátotta, nem híve az F1 utóbbi évtizedben alkalmazott gyakorlatának, mely alapján komolyabb kutatómunka nélkül, csak egy-egy problémára adott gyors pánikreakcióként vittek véghez szabályváltozásokat. Jelezte, szakértői csapatot fog felállítani, amely minden korábbinál több időt és energiát áldoz annak feltérképezésére, milyenné lenne érdemes alakítani a sorozatot, annak autóit, erőforrásait. Brawn csapata már formálódik, a brit korábbi munkatársai segítségét kérte. Az F1 vezető aerodinamikusa Jason Sommerville lesz, aki korábban a Williams, a Toyota és a Lotus aerodinamikai mérnöke volt. Teljesítménymérnöknek pedig korábbi beosztottját, a BAR/Honda/Brawn GP és a Williams egykori szakemberét, Craig Wilsont szerződtette. Ők ketten az FIA szakembereivel szoros együttműködésben fognak dolgozni az F1 technikai részlegén, céljuk, hogy megteremtsék a szükséges technikai feltételeket az F1 szórakoztatóbbá, látványosabbá tételéhez. Rajtuk kívül egy másik korábbi Brawn-ember, a BAR-nál, a Hondánál, a Brawn GP-nél és a Mercedesnél dolgozó Nigel Kerr is a Liberty "színeiben" folytatja, ő gazdasági igazgató lesz, és a sportág gazdasági stratégiájának kialakításában vesz részt augusztustól. Kerrnek korábban kulcsszerepe volt abban, hogy a Honda 2008-as kivonulása után a Brawn GP fennmaradt, és meseszerű bajnoki menetelésbe kezdett 2009-ben. "Örömmel üdvözlöm ezt a három rendkívül tapasztalt szakembert, akik a hosszú évtizedeken át valódi szaktekintéllyé váltak a Forma-1-ben. Egy olyan csapatot építünk most, amely lehetővé teszi a Forma-1 vezetőségének és különböző résztvevőinek a szorosabb együttműködését, s amely biztosítja, hogy a szabályokat valemennyiünk részvételével alkossuk meg" - nyilatkozta Brawn.