Tavaly a vezető nélküli járművek, a mesterséges intelligencia, a big data és a kriptovaluták dominálták a technológiai híradásokat. A Telenor Csoport kutatással foglalkozó szervezete, a Telenor Research kutatói és technológiai elemzői szerint e sokat emlegetett megoldások egy része idén kereskedelmi forgalomban is elérhető lesz. Íme a 2018-as év legmeghatározóbb fogyasztói trendjeinek listája.

1: Közösségimédia-hírfolyamok: kevésbé közösségi, inkább média A Facebook felhasználói egyre kevesebb tartalmat osztanak meg, miközben folyamatosan csökken a hírfolyamban megjelenő, számukra releváns információk aránya, és egyre több a fizetett, és médiagyártó cégek által előállított tartalom. A felhasználók ráadásul egyre tudatosabbak az álhírekkel kapcsolatban, és egyre óvatosabban kezelik az eléjük kerülő tartalmakat. Bjorn Taale Sandberg, a Telenor Research vezetője szerint emiatt a felhasználók új platformokat kezdhetnek használni a hírfogyasztáshoz, és -megosztáshoz, amire várhatóan a Facebook is reagálni fog, például a Messenger app és a facebookos csoportok funkcióinak továbbfejlesztésével.